15 Aralık 2012 Cumartesi

Gemiler gelişti, hareketleri geriledi.

İstanbul Belediyesi, Şehir Hatları İşletmesi, 10 milyon dolara yakın para ödeyerek yaptırdığı çok sayıdaki yeni gemilerle, ancak 100 yıl öncesinin hızıyla yolcu taşımayı sürdürüyor.

Gemilerimiz yenilendi, gelişti, son teknolojiye sahipler. 360 derece dönen pervaneleri, baştaki manevra pervaneleri ile kağıt üzerinde çok iyiler. Ancak aynı mesafeyi geçmişteki aynı sürede katediyorlar.

Kadıköy-Karaköy seferleri hala 20 dakikada bir yapılıyor. İskeleden ayrılan gemi, karşıdaki iskeleye yanaştığında geçmiş olan süre 10 yıllardır aynı, değişmedi.

Çift pervane ve dümeni bırakın, yüz yıl önce tek pervane ve dümenle daha kıvrak yanaşan gemiler, şimdi daha çok manevrayla, daha çok sürede yanaşıyorlar iskelelere.

Fotoğrafta görülen yeni inşa edilmiş gemi, Kadıköy'deki Beşiktaş iskelesine yanaşmaya çalışıyor. İskeleyle arasında iki geminin eni kadar uzaklık var. Ben fotoğrafı çekmeye karar vermeden bunun iki katı uzaklıktaydı. Ben karar verip de telefonumu hazırlayana kadar ancak bu kadar mesafe alabildi. Tamamen yanaşması da bir bu kadar zaman alacak.

O iskeleyi bordalamak bu kadar mı zordur? Sanmıyorum. Yaşadım, gördüm. Zamanında tek hareketle yanaşırdı bu iskeleye Turan Emeksiz'ler, İnkilap'lar.

Bu tek örnek değil. Haftada bir kaç kez bu gemilerle yolculuk ediyorum ve her iskeleye yanaşmayı dikkatle izliyorum. Yarısından çoğunda benzer çabalar uzayıp gidiyor.

Bunun nedenini tam olarak bilemiyorum. Gemilerin yetenekleri artarken, kullananların yetenekleri geri gidiyor olabilir mi?




Hiç yorum yok: