Bir kaç yıl önce dörtten üçe düşen şeritleriyle Bağdat Caddesi, özellikle Bostancı ile Göztepe arasında kalan bölgede, günün her saatinde yoğun trafikle insanların zamanını, parasını çalmaya devam ediyor.
Genelde tıkanan noktalar; Kızıltoprak, Caddebostan. Her iki noktada da gelişigüzel parketmiş, bir, hatta iki sıra araçların tıkanmaya etkisi yüksek. Buna karşın Trafik Ekiplerimiz, her nedense, yol üzerine park eden araçlardan çok, otobüs durak ceplerine parkeden ve trafiğe olumsuz etkisi olmayan araçları çekmeyi tercih ediyorlar.
Sahilden caddeye çıkıştaki trafik ışıklarına kalan son 15-20 m. boyunca sol şerit parka yasaklanmış. Çekici'nin buralara park eden araçları çekeceği belirtiliyor tabelalarda. Ben bugüne kadar bu alanlardan çekilen araç da görmedim.
Kızıltoprak yapılaşma nedeniyle trafiğin aktığı en dar bölge. Her iki yönde üçer şerit var. Ortada oluşturulan yedek şerit de sabah Kadıköy, akşam Bostancı yönüne açılıyor. Yoğun işyeri olan bölgede cadde üzerine birinci şeride park normal. Yoğun saatlerde ikinci şeride de parketmek de artık normal hale geldi. Böylece trafik bir buçuk şeritten akmaya çalışıyor. Yedek şerit yerine her iki yönde 100 m. boyunca sıkı bir park kontrolü yapılarak, gelişigüzel park ve duruşlar engellenebilse, her iki yönden gelen yoğun trafik bölgede tıkanmaktan kurtulacak.
Sözlü olarak yönelttiğim soruya trafik ekipleri; bölgede yoğun saatlerde akışı engelledikleri için çekme yapamadıklarını belirttiler. Neden ceza yazarak bölgedeki parkı caydırmadıklarını da ben pek anlayamadım.
Özellikle tüm gününü burada geçiren profesyonel sürücüler bu konuda uğraşmazlar ise yetkililer bildiklerini okumaya devam edecekler. Dolmuş, otobüs, taksi sürücüleri, bu konuda tepki göstermeli ve takipçi olmalılar. Başka çözüm yok.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder