Türkiye dışında, herhangi bir ülkenin, herhangi bir kentinde, böyle bir uygulama var mı acaba?
Tasarım aslında bir tramvay hattı. Ray, elektrik hattı yok, lastik tekerlekli, fosil yakıtlı araçlar var. Tramvay gibi hareket ediyorlar.
Cin siyasetçilerin çözümü. Yerel Seçime yetiştirildi.
Başbakan açtı. Önemli bir başarı görüntüsü verildi. Bazılarına göre Osmanlı Padişahı imiş.
Metro kelimesi Fransızca şehiriçi raylı ulaşımını, Bus ise İngilizce ve Fransızca lastik tekerlekli toplu taşıma aracını ifade ediyor. Osmanlı, bu iki terimi dünyada ilk birleştiren Cumhuriyet oluyor büyük olasılıkla.
Bu uygulama için acaba kaç on yıl geç kalındı? Başbakan bu şehrin belediye başkanıyken neden yapmadı?
On yıllardır insanlara ihtiyacları olmayan otomobiller satılıp, köprü geçişlerinde ömürleri tüketildi. Saatler boyunca her bir iki kişiye ayrı bir motor, donanım aşındırıldı, dünyanın en pahalı, yarısına yakını vergili, fosil yakıtları tükettirildi, havası karbon ve diğerleriyle kirletildi.
1985 yılında köprüyü geçen belediye otobüsleri, konilerle ayrılmış emniyet şeridini tercihli olarak kullanırlardı. O zaman kimin buluşuydu, uygulamasıydı hatırlamıyorum ama 24 yıl önce zaten uygulanıyordu. Sonra unutuldu.
60'lı yıllarda da şehirdeki tramvay raylarını söküp atmamışmıydık. Belki bir kısmı hala asfalt kaplamanın altında duruyorlardır.
Anadolu yakasındaki D 100 karayolu da bu yıla kadar Harem-Küçükyalı arasından sonra iki gidiş, iki gelişti. Yöneticilerimizin yeni akıllarına geldi, üçüncü şerit eklendi, ekleniyor, eklenecek. Bu şehirde kaç dönemdir refah, ak parti görev başında?
Metrobüs! Hayırlı olsun!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder